Voorbereidingen & uitleg BSR - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Melissa Ververs - WaarBenJij.nu Voorbereidingen & uitleg BSR - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Melissa Ververs - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen & uitleg BSR

Door: Melissa Ververs

Blijf op de hoogte en volg Melissa

05 September 2014 | Nederland, Bergen op Zoom

Hallo allemaal,

Hier weer een update. Inmiddels zijn we al weer bijna een maand verder, mijn vorige bericht was op 8 augustus. We hebben niet stil gezeten en zijn verder gegaan met de voorbereidingen. Druk bezig om mijn Engels wat meer op peil te krijgen om gedurende de 4,5 maand de opleiding goed te kunnen volgen. Daarnaast doorgewerkt aan de website, teksten schrijven en nog eens teksten schrijven. Het eind komt in zicht, moet alleen binnenkort de teksten gaan aanleveren bij een geschikt bedrijf zodat de website gemaakt kan worden ;).

Maaruh.... nog maar 57 dagen nu voordat ik hier in Bergen op Zoom ga vertrekken naar Dorchester. Het begin nu wel heel dichtbij te komen, enorm spannend, maar ook heel erg leuk. Elke dag ben ik er wel mee bezig, dus voor mij kan de opleiding niet snel genoeg beginnen.
Voor degene die niet precies, of helemaal niet weten wat ik ga doen in Engeland... Ik ga aan de Europese Academy voor Body Stress Release de opleiding volgen tot Body Stress Release practitioner. En ja wat houd dat nou in he. Hieronder zal ik proberen om het zo eenvoudig en kort mogelijk uit te leggen ;).

Body stress = lichaamsspanning & release = loslaten

Stress is positief zolang het niet te lang duurt en ons helpt in een bepaalde sitiuatie. Bijvoorbeeld als je langs een ravijn loopt, of als je een presentatie moet geven. Als deze gebeurtenis voorbij is, dan verdwijnt de stress weer en komt je lichaam weer in balans. Stress houdt ons actief, fit, alert en zet aan tot vooruitgang.

Stress wordt een negatieve factor zodra het tegen ons gaat werken of als de stress te lang aanhoudt. We spreken dan van ‘overbelasting’ en er zijn drie hoofdoorzaken te onderschijden:
Lichamelijke overbelasting
Dit kan acuut ontstaan door een verkeersongeluk, een valpartij of het verkeerd en te lang en te veel tillen van een zwaar voorwerp.
Emotionele overbelasting
Dit heeft te maken met emotionele- en mentale druk die we in ons leven ervaren. De druk van het dagelijkse bestaan, thuis of op het werk, financiële druk, verlies van dierbare.
Chemische overbelasting
Denk aan het nuttigen, inademen of het via de huid opnemen van schadelijke stoffen. Bijvoorbeeld kunstmatige kleur- en geurstoffen, was- en schoonmaakmiddelen, cosmetica, sigaretenrook of medicatie.

Bij (regelmatige) overbelasting is het lichaam niet meer in staat zich aan te passen. Het lichaam gaat zich verzetten, gaat zich als het ware ‘schrap zetten’. De stress wordt dan door het lichaam als spanning vastgezet. Het van belang om te weten dat dit gebeurt door het autonome zenuwstelsel, we hebben daar zelf geen enkele invloed op. Het lichaam doet dat automatisch, om ons te beschermen, om ons af te remmen. Door het afgeven van verschillende signalen, bijvoorbeeld pijnprikkels of vermoeidheid, probeert het lichaam ons te vertellen dat we de overbelasting moeten stoppen. Er is rust nodig om die overmatige stress te verwerken, om ervoor te zorgen dat het lichaam zelf weer kan herstellen. Maar als het lichaam zichzelf niet meer kan herstellen, kunnen er allerlei klachten onstaan dit niet meer vanzelf oplossen. Een Body Stress Release behandeling kan je hierbij helpen.

Een body stress release behandeling helpt heel erg goed bij o.a. de volgende klachten;
- Pijnlijke en stijve nek of schouders
- Hoofdpijn, migraine, oorsuizen
- Hernia, spit, ischias
- Whiplashklachten
- Rugpijn
- Vermoeidheid, slaapproblemen
- Tintelingen, krampen of gevoelloosheid in armen of benen
- RSI, tennisarm, carpaal tunnel syndroom
- Pijn in heupen, benen en billen
- Onrustige benen, pijnlijke knieën en enkels
- Brandend maagzuur en darmklachten
- Groeipijnen, bedplassen
- Baby’s die langdurig en onverklaarbaar huilen, darmkrampen
- Zwangerschapsklachten, bijvoorbeeld bekkenpijn
- Menstruatie - of overgangsklachten, vaginisme, vulvodynie
- Burn-out, depressie

De Body Stress Release Practitioner kan middels een spierrespons-test de exacte locatie en richting van de body stress bepalen. Vervolgens zal met milde, doeltreffende, handmatige impulsen op de gevonden locaties de stress of spanning worden vrijgemaakt. De hersenen krijgen door deze opeenvolgende precieze impulsen het sein om de opgebouwde spanning los te laten. De communicatie van de rest van het lichaam via de zenuwen zal hierdoor verbeteren en het zelfhelend vermogen treedt wordt gestimuleerd. Tijdens de release is de cliënt geheel gekleed en houdt tevens zijn schoenen aan.
De releases hebben mij heel veel gebracht. Mijn nek, schouders en rug waren enorm hard ‘staalkabels’ zei de huisarts. En nu een jaar later is het veel ‘zachter’ geworden en kan ik alles veel beter bewegen. Ik kan Body Stress Release dus aan iedereen aanraden. Het is juist heel goed om je eens in de zoveel tijd te laten controleren op body stress.

Nou, gaan jullie maar eens nadenken of jullie zo’n relaxte behandeling zouden willen ondergaan. Je kunt het het beste gewoon ervaren en vanaf 8 maart ben ik (als het goed is) practitioner en kan ik jullie allemaal helpen.

Fijn weekend allemaal en tot over een paar weekjes.

Liefs Melis

• 07 September 2014 - 21:09

Sabrina:

Goede uitleg! Hopelijk vliegen die 4 maanden zo om zodat je weer snel terug naar nl kan komen en hopelijk een goed lopende bsr praktijk kan beginnen ;)