Week 3 - Reisverslag uit Dorchester, Verenigd Koninkrijk van Melissa Ververs - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Dorchester, Verenigd Koninkrijk van Melissa Ververs - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Melissa Ververs

Blijf op de hoogte en volg Melissa

23 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Dorchester

En week 3 is ook weer voorbij, nog 4 weken te gaan tot de kerstvakantie. Het gaat enorm snel maar ik probeer van elke dag te genieten.

Zondagavond nadat ik mijn verslag op mijn blog had geplaats, ging Chris Mila uitlaten. Bij terugkomst wilde hij de voordeur op slot draaien, wat niet geheel goed ging. Terwijl de sleutel in het slot zat, brak de sleutel af... En dit was om tien voor twaalf in de avond! Heel fijn als je de volgende ochtend vroeg op moet, omdat je naar school moet of de boot naar huis moet halen. Maarja een ongeluk zit in een klein hoekje, dus gaan slapen. De volgende ochtend gewacht tot 8 uur en vervolgens door het raam in de slaapkamer naar buiten geklommen, om de manager van het complex op te wachten. We moesten wachten tot half negen (terwijl ze eigenlijk pas om 9 uur begint) voordat er iemand arriveerde om naar het slot te gaan kijken. Ook de klusjesman door het raam naar binnen geklommen en naar het slot gekeken, maar helaas kon hij het probleem niet verhelpen. Hij zou een slotenmaker bellen om het slot te komen vervangen. Dus naar de les, door het raam, met de schoolspullen en little Harry (jullie zullen een foto van Harry zien hieronder). Gelukkig was het probleem tussen de middag opgelost en zat er een nieuw slot in de deur en kon ik gewoon door de voordeur mijn cottage binnen. Wel zo prettig. Het was wel een gestress deze ochtend, want ik wilde door dit gedoe niet te laat in de les komen. Twee nieuwe tutors dus wel zo belangrijk om gelijk om 9 uur aanwezig te zijn.

Nou, we hebben de tutors welkom geheten door netjes naast onze tafeltjes te gaan staan en ze te groeten met hun achternaam. Het was de eerste dagen wel even wennen aan de twee nieuwe tutors; Chris uit Engeland en Eric uit Nederland. Andere manier van lesgeven, dus een soort van overnieuw beginnen deze week. Maar wel goed deze verandering, houd ons ook scherp en weer nieuwe inbreng van andere practitioners.

Enorm veel geleerd weer deze week. Het hele stresspatroon van de onderrug plus de deep stress release. Ook hebben we van de week kennis gemaakt met het testen op Body Stress en de reactie op de monitor (de voeten). Heel bijzonder!! Als er stress is in een gebied dan verkort 1 been bij het testen, als er geen stress is blijven de voeten gelijk. Het gaat allemaal nog stuntelig, maar wel heel magisch om dit verschijnsel al gezien te hebben! In de anatomieles zijn we bezig geweest met de gewrichten en hun spieren, wat behoorlijk hard werken was om het in de hoofd te stampen. Al die benamingen; pectoralis major, lattisimus dorsi, brachioradialis etc... Ohja de tweede test van anatomie weer 100% en ik verwacht mijn derde test van afgelopen vrijdag 95 of ook 100%. Alleen we moeten ons minderen focussen op de anatomietesten en meer de praktijk gaan oefenen in de avonduren. Dit zullen we vanaf morgen dan ook maar gaan doen. Je kunt wel 100% op anatomie scoren, maar als je je praktijk niet onder de knie krijgt, wordt je geen goede practitioner (en niet eens slagen).

Ik heb deze week mijn presentatie gedaan over ‘stress en voeding’, de informatie heb ik grotendeels gehaald uit het boek Chill, wat ik gelezen heb tijdens mijn Stresscounseling course. De presentatie ging dramatisch (voor mijn gevoel). Voor mijn werk heb ik vaker presentatie’s gegeven, in het Nederlands en vaak voor mensen die geïnteresseerd zijn in voeding. Ik ben daar dus nooit echt zenuwachtig voor geweest. En op de een of andere manier voel ik hier toch een bepaalde soort prestatiedruk, wat absoluut mijn eigen interpretatie is. Ik was tevens de laatste van die dag, van een reeks van 4 presentatie’s en de overige presentatie’s waren zo goed, dat ik mezelf helemaal de grond in heb gedrukt. Maar goed we hebben het overleefd en over 1,5 week krijgen we een herkansing, want dan mogen we weer een presentatie houden.

Van het weekend zijn mijn ouders en Lucky overgekomen. We zijn zaterdag naar Lyme Regis geweest. Een strand waar je fossielen zou moeten kunnen vinden. We hebben wel wat gevonden wat er op leek, maar ik denk niet dat het echt fossielen zijn. Wel een echte fossiel in een winkeltje gekocht (gekregen ;)). Lekker over het strand gelopen en gelunched met gluten en lactosevrij brood met gerookte zalm YAMMIE ennnn glutenvrije scones kunnen eten met cream en jam. Vandaag hebben we een lekkere lange wandeling door het bos gemaakt en wat gedronken bij Greenwood Tree cafe. Dat is een cafe tegenover het landgoed van Greenwood Grange, waar we waarschijnlijk ook nog wel een keer gaan lunchen. Mijn ouders zijn inmiddels richting huis. Het was leuk ze weer te zien en nu hebben hun ook een beeld gekregen van waar ik verblijf.

Vanavond hebben we nog een gezamelijke maaltijd met de studenten; Italian night. Jaja gluten en lactosevrij voor mij! Nog een fijne avond allemaal en tot volgende week!

  • 23 November 2014 - 19:12

    Alexandra:

    Ha! Ik had ook een Harry, alleen die noemde ik Raymond. Die heb ik aan mijn ex gegeven.
    Jeetje wat ziet het er allemaal gaaf uit.

  • 23 November 2014 - 21:06

    Sabrina:

    Hee, leuk dat je ouders zijn geweest. Zo kom je de weken wel snel door als je zo'n leuk en druk programma heeft, des te eerder ben je weer ff in nl ;)

  • 23 November 2014 - 23:01

    Melissa:

    Ja he! Wanneer kom jij Alexandra ;)?

  • 24 November 2014 - 14:42

    Gonny :

    Weer een mooi verslag. Wij vinden (pa en ik) dat je het goed doet, je zit daar erg leuk. We hebben een fijn weekend gehad en het was leuk je weer te zien. Succes verder. Groetjes.

  • 24 November 2014 - 18:06

    Melissa:

    Dank je wel paps en mams. Ben al bijna op de helft van het eerste deel. Op naar kerstmis :).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Actief sinds 04 Juni 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 11297

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 08 Maart 2015

Body Stress Release Course England

Landen bezocht: