Week 4 - Reisverslag uit Dorchester, Verenigd Koninkrijk van Melissa Ververs - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Dorchester, Verenigd Koninkrijk van Melissa Ververs - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: Melissa Ververs

Blijf op de hoogte en volg Melissa

30 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Dorchester

En we zijn weer bij het verslag van week 4 van de opleiding. Het gaat een kort verslag worden, want ik ben enorm moe. Ik heb afgelopen dinsdag een release gehad van tutor Chris en sindsdien extreme vermoeiheid en trek in zoet voedsel. Doordat ik een aantal keer heb toegegeven aan zoet voedsel, ben ik nu nog moeier. Maar goed moe zijn betekend wel dat mijn lichaam druk bezig is met het loslaten van de lichaams stress.

Afgelopen week hebben we filosofie, anatomie en praktijk lessen gehad. Normaal hebben we 1,5 uur praktijk per dag, maar een aantal dagen van de week hebben we 2 tot 2,5 uur praktijk gehad. Filosie is enorm interessant en heeft ook te maken met de ‘wijsheid’ van ons lichaam en onze ‘onbewuste’ gedachten, waar een connectie ligt met Body Stress Release. Met anatomie zijn we verder gegaan met de gewrichten en de daarbij behorende spieren die dit betreffende gewricht laat bewegen in diverse richtingen. Heb voor anatomie mijn cijfer voor de test van vorige week vrijdag en van afgelopen vrijdag terug gekregen; beidden 100%. Als je eenmaal de 100% heb gehaald blijf je hiervoor streven ;), maar we hebben geleerd van de week dat het een minder goede eigenschap is als je alleen maar naar perfectie streeft. Je kunt nooit altijd perfect zijn, dus is het niet erg om iets minder te presteren. Dus van de week maar iets minder leren voor antamie :p. Deze week hebben we overigens ook een test over de praktijk van wat we tot nu toe geleerd hebben. En dat is de ‘lower zone’; sacrum, ilia, lumbars en 12th thoracic vertebra, Q.L. muscle en de deepstress release zijn de basics van de lower zone die altijd gereleased moeten worde (indien er stress is). Daarnaast heb je nog de extra’s van de lower zone; de coccyx (stuitje), sacro-iliac joints, piriformis muscle of de pubic joints. Deze worden alleen op stress getest en gereleased als de klant desbetreffende klachten heeft die kunnen samen hangen met stress op een of meerdere van deze extra’s. Aankomende week hebben we dus de test van ‘de lower zone’ en gaan we ook met een partner aan de slag om de echte release op de lower zone uit te oefenen. Alle studenten zijn aan elkaar gekoppeld en we beginnen morgen met het doorlopen van een echt intake gesprek met de release erachteraan. Op dinsdag draaien we het om en is de cliënt de practitioner. Ik ben gekoppeld aan Sandra en we mogen de komende 1,5 week 3 keer een release op elkaar oefenen. Na deze 1,5 week krijgen we een nieuwe partner. Afgelopen week hebben we met een aantal studenten, 2 avonden, onze praktijkoefeningen een aantal keer doorlopen door de stresspatronen op elkaar te oefenen. Het was heel fijn om ook wat meer de praktijk te oefenen dan alleen maar anatomie te leren. Hopelijk kunnen we dat oefenen in de avond erin houden.

Naast het leren en harde werken hebben we ook nog leuke dingen gedaan. Afgelopen vrijdag hebben we (de meeste studenten) weer afgescheid genomen van onze tutors. Dit hebben we gedaan met een etentje. Iedere student bracht wat te eten mee, om vervolgens te kunnen smullen van het lopend buffet ;). Er zaten heerlijke hapjes bij, alleen niet allen gluten- en lactosevrij, dus heb er niet te veel van kunnen eten. Helaas wel een beetje last gehad, omdat ik de gluten- en lactose niet geheel kon uitsluiten. Maar de hartige scones van Lee moest ik gewoon proberen en ze waren heerlijk! En wraps met gerookte zalm is ook moeilijk om te laten staan. Ikzelf had pannekoekjes gemaakt; gluten- en lactosevrij van banaan en ei met kaneel en aardbeien in een laagje van chocolade. Het was een gezellige avond en als afsluiter Chris opgewacht die gelukkig weer veilig bij mij was aangekomen na een reis van 9 uur.

Zaterdag zijn we met z’n drieën; Chris, Mathilde en ik naar Dorchester geweest om Sinterklaas cadeautjes te kopen voor aanstaande vrijdag. We hebben dan met de studenten en de tutors een Sinterklaas quizavond. We waren snel geslaagd voor onze cadeautjes waardoor we nog gezellig een bakje koffie en thee hebben gedronken in de stad.

Vandaag zijn we met onze nieuwe tutors; Gwen (Engeland) en Caroline (Nederland) en Gail (en Sandra, Mathilde, Zoë en haar zus) naar de Christmas Carols in de St. Mary Virgina Church in Puddletown geweest. Het leek alsof we wel 80 jaar terug gingen in de tijd. Het is een hele hele oude kerk en de mensen waren enorm ouderwets gekleed. Volgens Mathilde waren de instrumenten niet gestemd, dus klonk het niet allemaal even zuiver. Al met al hebben we wel gelachen en was het leuk om mee te maken. Ik wist niet dat ze in Engeland ook en ‘Jostiband’ hebben hahaha. Nee grapje, was apart om een keer gezien te hebben, maar voor mij persoonlijk niet voor herhaling vatbaar.
Dat was het weer voor deze week. Hopelijk gaat het in Nederland allemaal goed met jullie! Heel veel plezier voor degene die ook Sinterklaas gaan vieren en jullie horen volgende week weer van me.

Liefs Melissa

• 01 December 2014 - 12:18

Gonny:

Mooi verhaal.veel moeilijke woorden waar ik niets van snap maar jij gelukkig wel want alweer alles goed met de toets. Goed gedaan. Weer leuke dingen gedaan en goed geoefend bij elkaar. Leuk. Succes van de week en fijne sinterklaasavond allemaal.groetjes pa en ma.

• 02 December 2014 - 14:43

Didi:

Fijn weer een positief verhaal van je te lezen. En van dat perfectionisme, dat herken ik wel. Heb ik ook door de opleiding meer los weten te laten. Was het leuk afgelopen vrijdag? Kan mij niet herinneren dat wij in Afrika iets met Sinterklaas deden. Veel succes Melissa en een 8 scoren is ook goed hoor :-):-) Groetjes, Didi