Einde week 8 - Reisverslag uit Dorchester, Verenigd Koninkrijk van Melissa Ververs - WaarBenJij.nu Einde week 8 - Reisverslag uit Dorchester, Verenigd Koninkrijk van Melissa Ververs - WaarBenJij.nu

Einde week 8

Door: Melissa Ververs

Blijf op de hoogte en volg Melissa

11 Januari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Dorchester

Hallo,

Hopelijk heeft iedereen een goed weekend gehad!!

Hier gaat het goed, weer een week verder. Echt waar, het is niet normaal hoe snel de tijd gaat. In totaal nu 8 lesweken gehad en nog 6 lesweken te gaan + 2 stage weken.

Het was een chaotische week. Het lukte me niet om in het ritme te komen van het studeren. Op maandag hebben we onze resultaten terug gekregen van de twee ‘grote’ theorie examens (principles en anatomie). Beidden goed gemaakt, net geen twee tienen ;). Tijdens de lesuren zijn we verder gegaan met cliëntmanagament , anatomie (de bloedsomloop) en herhaling van de techniek van de midden en bovenrug. En er werd medegedeeld dat we een theorietest zouden hebben op woensdag over de techniek van de midden en bovenrug + het voorbereiden van een groepspresentatie van 15 minuten. Met als onderwerp ‘zwangeren, babies and kinderen in relatie met BSR’. En natuurlijk onze wekelijkse anatomietoets op vrijdag.... behoorlijk druk dus. Vooral als je eigenlijk nog bij moet komen van je ‘vakantie’ haha.

Ook zijn we maandag gelijk weer begonnen met een nieuwe partner voor de partnerchecks. Deze keer ben ik gekoppeld aan Sarah, onze ‘slimste en beste’ student van de klas. Het is heel fijn om met haar te werken, ze week alle patronen goed uit haar hoofd en haar snaps zijn ‘powerful’. Ze heeft ook wel de extra pijntjes (net zoals ik), wat voor haar niet fijn is, maar voor de practitioner (ik in dit geval) wel goed om te kunnen oefenen.

Voor de techniek test op woensdag zo goed als niet geleerd. De aantekening een keer doorgenomen, wat wel genoeg moest zijn aangezien we het in de praktijk al heel veel geoefend hebben. Alleen het verwoorden en neerzetten op papier is dan nog een uitdaging. Maar is gelukkig goed gegaan, op donderdag kregen we de uitslag en alles was goed verwoord. Op donderdag zijn we met de techniek gaan kijken naar ‘spirals’. Het gaat voornamelijk over de energetische disbalans in het lichaam die je met de spirals weer terug in balans kunt brengen. Je gebruikt de spirals op vaste plekken tijdens de releases, maar ook als je geen stresspatroon kunt vinden. Bijvoorbeeld als een klant last van zijn knie heeft, maar de monitor zegt ‘nee’ geen stress, dan kun je de spirals testen. Vaak zul je dan wel een spiral vinden die je kunt releasen. De spirals zijn heel effectief, vooral op blauwe plekken. Ik heb het bij mezelf uitgeprobeerd op een blauwe plek. Normaal geneest het bij mij niet zo snel. Ik heb namelijk al blauwe plekken die er al 1,5 jaar zitten, waar ik de spirals op geprobeerd heb en nu ineens minder zichtbaar zijn. Gister vond ik een andere blauwe plek op mijn onderbeen, dus ik de spirals geprobeerd. De blauwe plek werd eerst rood, toen paars en is nu geel en dat in nog geen dag. Heel bijzonder. Tijdens onze partnerchecks op donderdag en vrijdag mochten we de spirals gaan gebruiken. Op vrijdag zijn we ook begonnen met de ‘palpation’ van de nek.... het zoeken/ voelen van de nekwervels C2 t/m C7. Heel fijn dat we nu met de upperzone – nek begonnen zijn. Veel mensen hebben last van hun nek, dus heel interessant om deze ingewikkelde releases in dit gebied te gaan leren. Hopelijk gaan we deze week wat meer techniek doen, want deze week was de balans wat zoek. Looking forward to learn new stuff....en wisseling van de wacht, twee andere tutors zijn weer aangekomen gisteren. Zo blijft het levendig ;).

Verder vrijdagmiddag even naar costa geweest voor een koffie.... al heel lang geen koffie gedronken dus die kwam wel binnen. Was wel gezellig en fijn om er even ‘uit’ te zijn, even weg van Greenwood Grange. In de avond nog even een drankje gedaan bij de tutors, in verband met de tutorswissel. Ze hadden alleen een verhaal over entiteiten in hun huis..... dus... dat verhaal in combinatie met veel koffie en een te drukke dag.... zorgde ervoor dat ik niet kon slapen. Om vier uur in de nacht sliep ik nog niet, dus ben ik er maar uit gegaan en op tijd gaan douchen...Ik heb echt helemaal niet geslapen, maar goed gelukkig zaterdagnacht wel geslapen. Zaterdag wat boodschapjes gedaan, wat praktijk geoefend en een wandeling door het bos gemaakt. Voor het avondeten heb ik bij Mathilde gegeten. Dank je Mathilde voor de lekkere maaltijd, de volgende keer maak ik wat voor jou! Verder heb ik een vliegticket geboekt van Southampton naar Amsterdam voor het laatste weekend van januari. Ons huis is namelijk verkocht, dus ik ga nog wat dingen regelen in Nederland. Echt zo blij dat het verkocht is, alleen niet zo fijn dat ik in Engeland zit en vanuit hier weinig kan betekenen. Maar goed gelukkig kan ik in dat weekend nog wat spullen inpakken enzo... Ik kom overigens alleen naar Nederland, dus Mila blijft hier en Lee past op Mila dat weekend. Lief he.

Dus .... vandaag zijn we naar Shaftesbury geweest. Helaas waren de winkels gesloten, maar we hebben even gewandeld en in een gezellig eettentje wat gedronken en gegeten. Ik zal wat foto’s die de anderen gemaakt hebben delen op facebook ;).
Zo nu nog wat eten, afwas doen en douchen... en dan is het weer bijna bedtijd.

Liefs Melis



  • 12 Januari 2015 - 07:47

    Gonny:

    Hoi, zo weer een beetje op de hoogte wat er daar allemaal gebeurd. Hier gaat het ook goed. Met spulletjes inpakken heb je al hulp gehad dus dat komt wel goed. Veel succes van de week. Groetjes pa en ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Actief sinds 04 Juni 2014
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 11311

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 08 Maart 2015

Body Stress Release Course England

Landen bezocht: