Week 12 - Reisverslag uit Dorchester, Verenigd Koninkrijk van Melissa Ververs - WaarBenJij.nu Week 12 - Reisverslag uit Dorchester, Verenigd Koninkrijk van Melissa Ververs - WaarBenJij.nu

Week 12

Door: Melissa Ververs

Blijf op de hoogte en volg Melissa

08 Februari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Dorchester

Hallo allemaal,

Hier weer even een verslag. Het laatste verslag is weer van 2 weken geleden, dus tijd voor een nieuwe.

Alles gaat hier wel zijn gangetje, behalve dat veel mensen er wel doorheen zitten en graag weer terug naar huis (gezinnetje) willen. Je merkt het onderling ook dat we in een emotionele rollercoaster zitten, maar goed nog 4 weken te gaan!

We zijn al aardig op weg met de praktijk, we kunnen nu de lower zone, mid zone en de upper zone al volledig releasen + daarbij de cranial, the facial and the jaw releasen + natuurlijk alle extra's van de lower- mid- en upper zone. In principe hebben we nu alles op zak om een goede release aan de klant te kunnen geven, alleen nog de puntjes op de 'i' zetten. Aan de andere kant is het ook wel een vreemd gevoel dat we over vier weken klaar zijn en als practitioner aan de slag kunnen. Het voelt nog niet alsof we alles al onder de knie hebben en alsof we nog heel veel moeten leren.

Sinds twee weken hebben we het eerste uur in de ochtend nu voorbeeldgespreken tussen klant en practitioner. Elke ochtend is er een andere student aan de beurt om practitioner 'te spelen'. Eerlijk gezegd wel vermoeiend om elke dag, bijna 1,5 uur te luisteren naar deze gesprekken. Ik vind dat ik iets sneller onder de knie heb door het zelf te doen, dan door te luisteren. Maar goed het is en blijft interessant en toch wel leerzaam. Caroline was voor de afgelopen twee weken de klant en ze heeft heel goed geacteerd. Ze vond het ook leuk om te doen en ze heeft het Jetske moeilijk gemaakt door een klant met een emotionele release te spelen..... maar Jetske heeft goed gehandeld.

Vorig weekend ben ik terug naar huis geweest i.v.m. ons huis dat verkocht is.... vorige week vrijdag ben ik om 6 uur opgestegen vanaf Southampton airport naar Schiphol. Niet al te beste vlucht gehad door het slechte (sneeuw)weer. Na aankomst op Schiphol, waar manlief met een roos me op stond te wachten, naar mijn ouders gereden om ze een fijne vakantie te wensen. Weekend was volgepland met zaken regelen voor het huis, maar gelukkig hebben we ook leuke dingen kunnen doen. Mila is in Engeland gebleven in mijn cottage en Lee heeft voor haar gezorgd dit weekend. Dat was fijn, want daardoor kon ik naar Nederland. Daardoor we nu geen rekening met Mila hoefden te houden konden we heerlijk even ontspannen in de SPA. Lekker genoten van de opgieting en de massage ;). Zondag zijn we uiteten geweest, waar Chris al een verrassingsmenu had besteld voor ons met als afsluiter een Grand Dessert voor twee (gluten en lactosevrij :p). En toen maandag weer terug naar Greenwood Grange.

Maandagavond hebben we de klas versierd voor Gail, want zij was afgelopen dinsdag jarig! We hadden gezamenlijk wat cadeautjes gekocht die we dinsdagochtend hebben gegeven, wat ze heel attent vond. In de les gaat het z'n gangetje; de klantgesprekken in de ochtend en de partnerchecks, in de middag anatomie en techniek! Deze week hebben we een start gemaakt met de 'voortplanting' bij anatomie. Ik ben blij dat ik het meeste van anatomie al gehad heb tijdens mijn opleiding Voeding & Diëtetiek, waardoor ik niet veel hoef te leren gedurende de week. Ik merk dat ik wel moe word van de druk die er de hele week op je ligt. Lange dagen, daarna nog leren, de stress voor de wekelijkse examens en de tijdsdruk voor het geven van een release tijdens de partnerchecks. Maar gelukkig hebben we nu op woensdagmiddag vrij, dus zijn we met een paar even Dorchester in geweest en even een koffie gedronken.

Dit weekend niet heel veel gedaan eigenlijk. Wat gewassen, veel gelopen, Save the Last Dance 2 gekeken op de laptop en naar de bios geweest in Dorchester. Wat een gaaf gebouw, heel modern en leuke eettentjes erbij. Moeten we eigenlijk eens gaan eten.... Mathilde en ik zijn naar de film The Theorie of Everything geweest. Heel mooie, ontroerende film! Een aanrader! De taxirit naar huis was alleen wat minder. Het was al bijna half twaalf in de avond en onze taxichauffeur, een Somalier, was de weg kwijt waardoor we in een bos eindigde..... De rit die normaal 10 min duurt duurde nu 40 minuten. De hele rit heb ik de hendel van de deur vastgehouden, klaar om te openen mocht dat nodig zijn. Gelukkig zijn we heel terug om Greenwood Grange aangekomen, maar ik heb nu wel een release nodig haha....

Verder moeten we allemaal nog druk aan de slag om 3 klanten te krijgen voor de apprentenship die over 2 weken begint. De meesten hebben nog maar 1 klant en een paar 2. Wordt nog even aanpoten! Maar eerst over 1,5 week een aantal toetsen maken. De 'grote' anatomie, cliënt management, theorie van de techniek en praktijk van de techniek.
Met andere woorden, ik ga vanavond nog maar proberen wat te leren. Er is werk aan de winkel! Fijne avond nog allemaal en een fijne werkweek!

Liefs Melis

  • 08 Februari 2015 - 20:23

    Alexandra:

    Blij je verslag te lezen. Ik kijk er altijd naar uit.

  • 09 Februari 2015 - 12:19

    Gonny:

    Hoi, spannend daar allemaal. Een hoop te doen nog lees ik. Veel succes de komende weken. De bekende laatste loodjes. Gr. Pa en Ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Actief sinds 04 Juni 2014
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 11302

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 08 Maart 2015

Body Stress Release Course England

Landen bezocht: