Week 1 - Reisverslag uit Dorchester, Verenigd Koninkrijk van Melissa Ververs - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Dorchester, Verenigd Koninkrijk van Melissa Ververs - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Melissa Ververs

Blijf op de hoogte en volg Melissa

08 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Dorchester

Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik alweer een week in Engeland. Ik had graag vorig weekend toen ik hier op Greenwood Grange aankwam een reisverslag willen posten, maar is door meerdere redenen niet gelukt. Chris, Mila en ik kwamen zaterdag rond het avondeten aan met een auto volgeladen met spullen. Voordat dit allemaal opgeruimd was, was het bijna bed tijd ;). De meeste medestudenten heb ik zaterdag nog ontmoet. We zitten namelijk allemaal in kleine cottages op hetzelfde terrein, wat heel erg fijn is.
Zaterdagavond ben ik ziek geworden, voordat ik zaterdag de hele nacht op geweest ben. Ik heb drie keer overgeven en daarna is het overgegaan naar diarree. De zondag voelde ik me behoorlijk beroerd en slap, want ik kon geen voedsel binnen houden of ik had het gevoel dat alles eruit zou komen. Maar ik had wel een welkomsdinner die avond, wat ik niet wilde missen. Overdag dus maar wat rustig aan gedaan en alleen even een supermarkt in Dorchester zelf opgezocht om nog de laatste boodschapjes te halen.
Nog niet alle studenten waren gearriveerd en meerdere van de studenten onder ons vroegen zich toch wel af waar de twee koppels uit Oostenrijk zouden zijn. 's Avonds bij het dinner kregen we daar het antwoord op. Ze zitten samen in een huis in Dorchester centrum, omdat ze nog ondernemingen runnen en aangezien de internetverbinding op Greenwood Grange niet zo geweldig is, was dat voor hun een betere optie. Ik ben heel even naar het dinner gegaan en heb alleen wat rijst gegeten. Was wel fijn om alle studenten al gezien en gesproken te hebben voordat de lessen gaan beginnen. Na het dinner lekker op tijd naar bed gegaan.

Maandagmorgen; schooltime!!
Gelukkig de afgelopen nacht wel goed geslapen waardoor ik me weer wat beter voelde. Geen diarree meer en mijn eten kan ik weer goed binnen houden. En toen was het moment van afscheid nemen van Chris, die aan zijn lange rit terug naar huis ging beginnen. Dat was een moeilijk moment, met een brok in mijn keel en een paar traantjes ben ik begonnen aan mijn eerste schooldag.
Tijdens de eerste dag werd duidelijk dat we 6 tutors hebben; 3 van Nederland en 3 van Engeland en dat deze elkaar gaan afwisselen. En natuurlijk Gail, uit Afrika. Heel bijzonder om haar in het echt te ontmoeten. Zij heeft samen met haar echtgenoot de basis gelegd voor de Body Stress Release. Momenteel hebben we Tracy uit Engeland en Kees uit Nederland als tutors. We beginnen elke ochtend om 9 uur tot 12.30 en dan hebben we een uur lunchtijd en om 13.30 uur hebben we praktijk, echt het leukste onderdeel van de dag :) en van 15 tot 16 uur nog een uurtje les. Elke ochtend hebben we 1,5 uur les in anatomie, wat toch behoorlijk pittig is zo in het Engels en Latijns bewoordingen. In principe hebben we elke vrijdag een toets over de anatomie wat we die week geleerd hebben, maar om deze week wat rustig aan te beginnen hebben we de test maandag. Wat wel betekend dat we dit weekend hard aan de studie moeten.
De praktijklessen zijn enorm interessant. We leren al hoe we de "monitor" (de voeten) vast moeten pakken en moeten bewegen om de spieren straks op spanning te kunnen testen. Daarnaast hebben we de landmarks van de 'lower back' op moeten zoeken bij onze medestudenten. De volgende landmarks kunnen we al vinden; PSIS, Iliac crest, sacram base en sacram apex, coccyx en de ischial tuberosities. Verder ook de L1 t/m L5 en T12 en de onderste 12e rib. Haha kan ik terwijl ik ze typ even oefenen met de benamingen ;).

Zoals jullie misschien al gezien hebben zitten we hier dicht tegen het bos aan, waardoor het heerlijk is om na de les even een wandeling te maken. Dat hebben we met een aantal studenten ook regelmatig na de les gedaan. Er is ook een zwembad op het terrein alleen daar ben ik nog niet geweest, maar we hebben nog tijd genoeg.
Gisteravond hadden we om de eerste lesweek af te sluiten een 'curry night', waarbij onze Engelse medestudent en tevens kok een heerlijke curry voor een aantal studenten heeft bereid. En ja voor mij een speciale gluten, melkvrije, ui, prei en knoflook vrije curry. En het smaakte heeeel erg goed. Vandaag zijn we even naar Dorchester centrum geweest, even wat gewinkeld. Leuk centrumpje is het! Ze zijn hier al volop bezig met Kerst, allemaal souvenierswinkeltjes met kerstspulletjes en kerstkaarten. Ook een leuk winkeltje gevonden met gluten- en lactosevrije repen, waar ze ook supplementen etc verkopen. In dat winkeltje heb ik een soort stroop gevonden wat bestaat uit; appels, druiven en carobe, waar je warme chocoladedrank van kunt maken. Chocoladedrank maar dan gezond :D. Dus ik heb net heerlijk genoten van een kop alternatieve chocoladedrank haha.

Zoals jullie kunnen lezen gaat het hier goed! Zowel met mij, mar ook met Mila. Ze moet wel lang alleen zijn gedurende de dag, maar de wandelingen in het bos maken veel goed.

Fijn weekend nog allemaal en volgende week zal ik weer een verslag plaatsen. Dan zal ik jullie vertellen hoe mijn twee toetsen zijn gegaan.

Liefs Melissa

  • 08 November 2014 - 22:09

    Sabrina:

    Leuk verslag! Zo te lezen is je eerste week goed bevallen. Fijn weekend nog en succes met de studie. Xx

  • 08 November 2014 - 22:32

    Regina:

    Fijn dat je eerste week zo goed bevallen is na zo"n kwakkelende, zieke start. Succes!

  • 08 November 2014 - 23:56

    Sandra:

    Leuk om te lezen buuf ;-)! Is toch wel een werk hè, het bijhouden van een reisblog. Ik ben ook dapper begonnen, hopelijk houden we het vol, wel leuk voor ons thuisfront! Krijg het alleen niet voor elkaar om de achtergrond te veranderen zoals bij jou (hij laat het wel zien, maar houdt het vervolgens - na het opslaan - niet vast). Kun je me misschien een keer bij helpen? Liefs, Sandra

  • 10 November 2014 - 21:07

    Didi:

    Hé Melissa, gelukkig ben je weer opgeknapt! Succes met alle moeilijke woorden, heel herkenbaar. Ben benieuwd hoe je test gegaan is:-):-)

  • 01 December 2014 - 08:08

    Esther Ibba:

    Wat leuk dat Mila mee is naar het land van haar voor ouders natuurlijk ook leuk om je ge volgen. Groetjes en veel plezier!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Actief sinds 04 Juni 2014
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 11319

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 08 Maart 2015

Body Stress Release Course England

Landen bezocht: