Week 2 - Reisverslag uit Dorchester, Verenigd Koninkrijk van Melissa Ververs - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Dorchester, Verenigd Koninkrijk van Melissa Ververs - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Melissa Ververs

Blijf op de hoogte en volg Melissa

16 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Dorchester

Hoi hoi,

Week twee van de opleiding is weer voorbij ;). Oh wat gaat de tijd toch snel. Afgelopen maandag hadden we onze eerste anatomietoets, wat heel goed gegaan is. Alle vragen goed beantwoord :) jeeeh. In de avond zijn we bij onze 4 mede-studenten langs geweest die een huis hebben gehuurd buiten Dorchester. Wat een huis was dat, enorm groot en heel modern. Het was een hele gezellig avond. Het was een soort verjaardagsfeest maar dan anders, wel met heerlijke chocolaadjes en kaasjes ;).

Gedurende de week weer heel veel geleerd in de anatomielessen, maar ook in de lessen over principles en technique. In de technique lessen mochten we met de 'monitor' aan de gang, heel erg bijzonder hoe dat werkt. Aan de voeten kunnen we straks, als we practitioners zijn, aflezen waar er spanning heerst in het lichaam. Ook mochten we proeven aan de eerste release sessies; hoe de sacrum en het daaruit volgende stress 'patroon' te releasen. Was toch nog niet zo makkelijk hoe het stress 'patroon' van the lower back zich uit, maar na wat oefenen in het weekend op onze mini Sirr Harry :P (het skelet) gaat het best aardig. Als er stress is NAAR de rechterkant van het lichaam, voer je een release uit op die plek VAN de rechterkant. Dus een SRBA betekend 'Sacrum stress to the right and base anterior' (abracadabra voor jullie, maar voor mij wel even goed om te oefenen in de termen). En zo heb je ook nog SL voor sacrum stress to the left; en BP is base posterior. Al met al een heel interessante en leerzame week achter de rug.

Afgelopen vrijdag hadden we al onze tweede anatomietoets, waarvan ik verwacht dat we morgen ons cijfer hiervan krijgen. Ik denk dat het weer een goed cijfer is. Ik ben heel benieuwd, maar we moeten nog even afwachten. Vrijdagavond hadden we een afscheidsborrel bij de tutors en Gail om afscheid te nemen van de 2 tutors die ons de afgelopen twee weken les hebben gegeven; Tracy en Kees. Zij zijn gister vertrokken richting huis, naar een overvolle praktijk aankomende week :). Morgen krijgen we voor de komende twee weken, 2 nieuwe tutors. Heel spannend hoe deze tutors gaan zijn. We waren inmiddels al gewend geraakt aan de werkwijze van onze tutors en we zullen ze zeker ook gaan missen. Tracy is over vier weken terug om onze laatste week voor Kerst nog les te geven en Kees is er in januari weer.

Van het weekend bezig geweest met het bedenken van een onderwerp voor mijn presentatie voor aanstaande dinsdag. We moeten een presentatie geven over 'een interesse of hobby of iets dergelijks', om te laten zien hoe we ons staande weten te houden voor een groep. Heb besloten om mijn presentatie te houden over 'stress en voeding', wat nog niet zo makkelijk is..... Eerst al bedenken wat je wilt gaan zeggen en dan alles nog vertalen naar het Engels. Ik kan morgen nog flink aan de bak. Maarja morgen ook weer verder met leren voor onze toets van aankomende vrijdag haha.
Gisteravond hadden we een 'Dutch night'. Mijn lieve man is dit weekend overgekomen en had heerlijke rookworsten van de slager, boerenkool en zuurkool, aardappelen en spekjes meegenomen, om heerlijke Nederlandse stamppotten voor de groep te maken. Dus samen met Mathilde en Annemiek de stamppotten klaargemaakt en in de cottage van Sandra en Jetske met nog een aantal studenten, heerlijke stamppot gegeten. En als toetje, omdat Sinterklaas natuurlijk weer in het land is, pepernoten, speculaas met spijs en taaitaai poppetjes.
Vandaag zijn Chris en ik met onze Mila naar de Subtropial Gardens in Abottsbury geweest. Was heel mooi om te zien, allemaal verschillende palmen, bamboe en bomen uit verschillende werelddelen. Ik heb wat foto's bijgevoegd aan dit verslag van vandaag.

Ohja we hebben trouwens deze week 1,5 uur lunchpauze gekregen zodat we tijdens de lunch een wandelingetje in het bos kunnen maken. Aangezien het om 4 uur als we klaar zijn met de les al donker begint te worden, is dat wel heel erg fijn. Sandra die naast mij in een cottage zit, heeft ook haar hond bij en Mila en Feike vinden het heerlijk om samen te spelen in het bos. Mila had haar loopsheid afgelopen weken dus hij vond het wel heerlijk om achter Mila te jagen haha. Echte liefde, dus 'the wedding' wordt al gepland.

Nou dat was het wel week in het kort voor deze week. Het is al laat, dus zo tijd om naar bed te gaan. Jullie zien volgende week weer een verslag van mij verschijnen.

• 17 November 2014 - 07:45

Alexandra:

Leuk om je verslag te lezen. Ik kan niet wachten tot je volgende week overzicht.

• 18 November 2014 - 13:16

Sabrina:

Hee, goed om te lezen dat je het goed naar je zijn hebt en dat de studie goed gaat natuurlijk! Veel succes en plezier weer.

• 18 November 2014 - 21:34

Gonny:

Mooi verhaal. Jullie kunnen lekker kokkerellen. En smullen van alle zoetigheid. Maar ik zie dat je geniet, dat is ook belangrijk. Mooie foto's maar mila mag niet vreemd gaan he. Groetjes en op naar de volgende goede resultaten van de toets.